Intervju 2







Hur ofta handlar du inredning?
Oftare nu på slutet då jag faktiskt haft en stadig punkt i mer än två månader, så jag säger; så fort jag får chansen handlar jag inredningsdetaljer.

Vilken affär handlar du på? 
Jag älskar second hand, så här måste jag säga Kupan eller Myrornas.

Vad anser du är mode i hemmet i år?
Egen stil. Det låter klyschigt, men hemmet är så viktigt. Möjligtvis att gemene man vågar ta i med lite färg. Jag har varit såld på femtio-sextiotal sedan jag började stoppa in saker i mitt första hem, så jag slänger in det också!

Vilken detalj är ett måste? 
Den personliga detaljen. Vad det än är. Något som just gör att gäster känner att just DU bor där. Fotografier, målningar, egengjorda upphängningar, galen bäddning eller vad som helst. Det ska inte se ut som att man kommer kliver in i en lägenhetsvisning när man kommer hem till någon!

I mörka hösten, vad gör du för att ljusa upp hemma? 
Ljus, färgglada kuddar och mysiga filtar. Det är speciellt viktigt att trivas i sitt hem när mörkret kommer.

Har du någon favorit inredning? 
50-60-tal. Jag älskar teak & plast helt enkelt!

Vilken färg satsar du på? 
Jag köpte just en stor lila ryamatta, så jag säger; Lila!

Är du en sån som vill ha det lite mer "stelt" hemma eller tycker du bättre om den "mjuka" känslan? 
Mjukt, helt klart. Tidigare har jag kompromissat mycket med ex-sambos som har varit "stelisar". För första gången så delar jag min inredningssmak med den jag också delar livet med, vilket förenklar inredningen till max!

Vart får du inspiration från?
Kolla på gamla prylar, loppisar, surfa runt, andras hem.

Vilket land tycker du är bäst på inredning? 
Här måste jag säga Sverige. Jag har bott på många ställen i många olika länder men svenskar bryr sig faktiskt om sina hem & vi envisas inte med att täcka våra fina trägolv med heltäckningsmattor. 







Jag säger tack till Emma.

Besök hennes blogg här.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, vad kul :) Vad fint du hade gjort!!

2008-10-02 @ 12:54:06
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: N

sv; jaa dom andra var lite ugly..:P

2008-10-03 @ 15:20:39
URL: http://ninaronnn.blogg.se/
Postat av: Lea

Kupan&myrorna är faktiskt otroligt bra måste jag säga.

handlar en del där själv :')

2008-10-07 @ 14:07:55
URL: http://smet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0